Partenaires




Search

On this website

On the whole CNRS Web


Home page > Scientific production

Scientific production

 
Liste complète des publications
Communications
 

Publications de WHYTE, Shona :

25 publications sélectionnées, sur un total de 1978 publications dans la base.

Pages : 1 2

ouvrage

WHYTE, Shona à paraître. Implementing and researching technological innovation in language teaching: the case of interactive whiteboards for EFL in French schools. Palgrave Macmillan.

article dans une revue (avec comité de lecture)

WHYTE, Shona sous presse. Bridging gaps : Using social media to develop techno-pedagogical competences in pre-service language teacher education. Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité – Cahiers de l’APLIUT.

WHYTE, Shona et Julie ALEXANDER 2014. Implementing tasks with interactive technologies in classroom CALL: towards a developmental framework. Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie 40 (1). Accéder au texte intégral

WHYTE, Shona 2013. Teaching English for Specific Purposes: A task-based framework for French graduate courses. Asp 63 (9), 5-30.

WHYTE, Shona, Margret OBERHOFER, Euline CUTRIM SCHMID et Sanderin VAN HAZEBROUCK 2013. Open educational resources for CALL teacher education: the iTILT interactive whiteboard project. CALL journal. Accéder au texte intégral

HILLIER, Emily, Gary BEAUCHAMP et Shona WHYTE 2013. A study of self-efficacy in the use of interactive whiteboards across educational settings: a European perspective from the iTILT project. . Educational Futures 5 (2) . Accéder au texte intégral

CUTRIM SCHMID, Euline et Shona WHYTE 2012. Interactive whiteboards in school settings: Teacher responses to socio-constructivist hegemonies. Language Learning and Technology 16 (2), 65-86. Accéder au texte intégral

WHYTE, Shona 2012. Developing and integrating teacher competences in language acquisition, pedagogy and technology. Actes du colloque FICEL sur l'évolution et professionalisation des enseignants de langues..

WHYTE, Shona 2011. Learning theory in university foreign language education: the case of French universities. Arts and Humanities in Higher Education 10 (2), 213-34.

WHYTE, Shona 2011. Learning to teach with videoconferencing in primary foreign language classrooms. ReCALL 23 (3), 271-293. Accéder au texte intégral

WHYTE, Shona 2009. La motivation pour la langue étrangère à  l'école primaire : apprentissage en autonomie à l'ordinateur. Les Cahiers de l'ACEDLE 6 (1), 267-293. Accéder au texte intégral

WHYTE, Shona 1995. Specialist knowledge and text construction: A discourse domain approach to interlanguage development. Studies in Second Language Acquisition 17, 153-183.

article dans une revue (sans comité de lecture)

WHYTE, Shona 2013. Orchestrating learning in the language classroom: the IWB as digital dashboard. Special issue on language learning and technology. Babylonia 2013 (3). Accéder au texte intégral

contribution à un ouvrage collectif

WHYTE, Shona et Euline CUTRIM SCHMID sous presse. A task-based approach to video communication with the IWB: a French-German primary EFL class exchange. Teaching languages with technology: communicative approaches to interactive whiteboard use. A resource book for teacher development, édité par Michael THOMAS, Mark WARSHAUER et Mark PETERSON. Bloomsbury.

CUTRIM SCHMID, Euline et Shona WHYTE sous presse. Ongoing professional development in IWB mediated language teaching: evening up the odds. Teaching languages with technology: communicative approaches to interactive whiteboard use. A resource book for teacher development, édité par Michael THOMAS, Mark WARSHAUER et Mark PETERSON. Bloomsbury.

Pages : 1 2




Navigation