Accueil > Publications (archives BCL)

Publications (archives BCL)

 
Liste complète des publications
Communications
 

* en cliquant sur le nom de l'auteur vous pouvez accéder à l'ensemble de ses publications

1053 communications sélectionnées, sur un total de 1053 communications dans la base.

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71

FARTOUKH, Michaël et Lucile CHANQUOY 2014. Emotion and writing: A study from 3rd to 11th grade. International Conference on Motivation , Helsinki, Finlande, Juin.

FARTOUKH, Michaël et Lucile CHANQUOY 2014. Influence of an emotional induction procedure on 4th and 5th graders’ spelling errors during a dictation. 14th International Conference of the EARLI SIG Writing, Amsterdam, Pays-Bas, Août.

VOLPE, Rosa et Lucile CHANQUOY 2014. Writing as applied metacognition: Can primary school children develop metacognitive knowledge about writing? International Conference on Writing Research EARLI - SIG Writing, Utretcht & Amsterdam, August 25-29.

VOLPE, Rosa et Lucile CHANQUOY 2014. Thinking about thinking while writing : When children's metacognitive knowledge affects written performance. The 2nd International Conference on Metacognition - LAPSCO, France, September 9-10.

VOLPE, Rosa et Lucile CHANQUOY 2014. "Vado o resto?" La metacognizione il tempo della riflessione. Festival della Scienza., Gênes, Italie, Octobre-Novembre 24-2.

FAURE, Richard 2014. Why syntax does not feed the information module. SOCIETAS LINGUISTICA EUROPAEA, SLE 2014 - 47TH ANNUAL MEETING Workshop “Information Structure meets Generative Syntax”, ADAM MICKIEWICZ UNIVERSITY IN POZNAŃ, POLAND, September 11-14, 2014. Accéder au texte intégral

LEBAZ, Samuel, Michaël FARTOUKH et Delphine PICARD 2014. Usability of tactile tablets to promote grapho-motor skills in pupils with Special Educational Needs: Findings from a work-in-progress. 2nd International Congress of Educational Sciences and Development, Grenade, Espagne, Juin.

BLAYA, Catherine et Michaël FARTOUKH 2014. Tabby in the Internet in France: uses and harm. 14th annual conference of the European Society of Criminology, Prague, République Tchéque, Septembre.

DEL GIUDICE, Philippe 2014. Le dialecte niçois: usage consacré et parler de la rue. Congrès Mondial de Linguistique Française, Berlin (Freie Universität), 19-23 juillet 2014. Accéder au texte intégral

DEL GIUDICE, Philippe 2014. Le polymorphisme niçard: un véritable problème pour la lexicographie dialectale ? DIA III, Naples, 24-27 novembre 2014.

GALLARD, Pierre-Yves 2014. Implicite et stratégies argumentatives: les paradoxes des Provinciales, de Blaise Pascal. Autour des formes implicites, Université de Limoges, 12-14 Novembre 2014.

PIGNOLI, Maria Luisa 2014. L'Arberia et ses plantes sauvages. CEDIL 2014, Université Stendhal - Grenoble, 24-27 juin 2014. Accéder au texte intégral

MATHY, Fabien 2014. Simulation et sélection de modèles par le rasoir d'Occam. SYCOVISO Worshop, Modélisation et computation en sciences humaines et sociales, MSHS Sud-Est, Nice, France, 31 Janvier.

LAURENT, E, Sophie ROSIER et Fabien MATHY 2014. Vicariance in adolescents’ judgment of time: A view from Absolute Judgment Of Recency (AJOR). Conscious Experience of Time: Its Significance and Interpretation in Neuroscience and Philosophy Conference, Berlin, Germany, 30 Sep– 2 Oct.

MATHY, Fabien 2014. The formation of chunks in working memory. 26th Annual Convention of the Association for Psychological Science, San Francisco, CA, May 22-25.

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71