Accueil > Publications (archives BCL)

Publications (archives BCL)

 
Liste complète des publications
Communications
 

* en cliquant sur le nom de l'auteur vous pouvez accéder à l'ensemble de ses publications

1053 communications sélectionnées, sur un total de 1053 communications dans la base.

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71

WHYTE, Shona 2013. Interaction and interactivity in technology-rich second language classrooms: the iTILT project in France. WorldCALL, Glasgow, Royaume Uni, 11-13 juillet.

WHYTE, Shona et Julie ALEXANDER 2013. Learning to Use Interactive Technologies for Language Teaching: Video Diaries for Teacher Support in the iTILT Project. Atelier didactique, Congrès de la SAES, Université de Bourgogne, 17-19 mai. Accéder au texte intégral

WHYTE, Shona 2013. Applying labels in Teaching English for Specific Purposes: specialisation and domains of expertise. Atelier Anglais de Spécialité, Congrès de la SAES, Université de Bourgogne, 17-19 mai. Accéder au texte intégral

CUTRIM SCHMID, Euline et Shona WHYTE 2013. Interactive Whiteboards in the EFL Classroom: Findings of the European Project iTILT. Institute of English Studies Lecture Series, Leuphana Universität Lüneberg, Lüneberg, Germany, 18 juin.

WHYTE, Shona 2013. La visio-communication en langues vivantes : avantages pour l’apprentissage, repères pour l’enseignement. Echanges et jumelages numériques : enjeux et défis, Amiens, décembre.

WHYTE, Shona, Julie ALEXANDER et Gary BEAUCHAMP 2013. Les technologies interactives en classe de langue en Europe: un instrument de recherche pour analyser l’enseignement avec le TBI. CRELA (Cultures de recherche en linguistique appliquée), Nancy, novembre.

WHYTE, Shona 2013. Vidéo et visio : des outils de médiatisation de l’activité au service de la collaboration et de la formation. Données, analyses et finalités de la recherche en Apprentissage des langues médiatisé par les technologies (ALMT), Lyon, novembre.

WHYTE, Shona 2013. Sharpening pencils in the digital age: classroom integration of interactive technologies to support learner autonomy. Education technologies & Language learner autonomy , Ca’ Foscari University of Venice, octobre.

WHYTE, Shona et Euline CUTRIM SCHMID 2013. Live communication using interactive technologies for young learners: a French-German EFL tandem task. EuroCALL, Evora, Portugal, septembre.

KOENRAAD, Ton, Shona WHYTE et Euline CUTRIM SCHMID 2013. iTILT and SMARTVET: 2 EU projects to promote effective interactive whiteboard use in language and vocational education. EuroCALL, Evora, Portugal, septembre.

FARTOUKH, Michaël et Lucile CHANQUOY 2013. The cognitive load of emotion: Mood induction effect on children’s visuospatial sketchpad. 6th International Cognitive Load Theory Conference, Toulouse, France, June 26-28.

GINDT, Morgane, Ophélie NACHON, Lucile CHANQUOY et René GARCIA 2013. Rôle de l’anxiété et de l’état de stress post-traumatique dans les processus d’inhibition. Congrès de Psychologie Française
, Lyon, Septembre 2013.

VOLPE, Rosa, Lucile CHANQUOY et Morgane GINDT 2013. Developing Metacognitive Knowledge about the Written Process. What do Primary School Children Think about Writing? Poster Presentation. Ecole Thématique CNRS. Dynamique de la Production Écrite. Approche Pluridisciplinaire, Université de Poitiers, Juillet.

BEN HAMED, Mahé 2013. Giving a face to the enemy terrorist images in the American press in the wake of 9/11. International Conference on Languaging Diversity, Naples - Italie, 10-12 Octobre 2013. Accéder au texte intégral

GUARESI, Magali 2013. Parcours interprétatifs et identités politiques de femmes députées (1958-2007). Usages de la lexicométrie en Sociologie et en Sciences Humaines, PRINTEMPS - Université Saint Quentin en Yvelines, 12-13 juin 2013.

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71