Accueil > Publications (archives BCL)

Publications (archives BCL)

 
Liste complète des publications
Communications
 

* en cliquant sur le nom de l'auteur vous pouvez accéder à l'ensemble de ses publications

1053 communications sélectionnées, sur un total de 1053 communications dans la base.

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71

MOLINU, Lucia 2014. Il polimorfismo degli ipocoristici in sardo. Convegno DIA III, “Strutture e dinamismi della variazione e del cambiamento linguistico, Naples, 24-27 novembre.

BUCCI, Jonathan 2014. Insertion de l'espace syllabique apporté par l'accent tonique en coratin et en italien : l'apport du cadre théorique CVCV (poster). Theoretical Issues in Contemporary Phonology Reading Tobias Scheer, Paris, 6-8 février .

BUCCI, Jonathan 2014. Mid-vowel alternations in Coratino: a story of heads. Ferrara International Phonology Meeting, Ferrara (Italie), 9-10 octobre.

BUCCI, Jonathan 2014. L'analyse de l'alternance des voyelles moyennes en coratin : une histoire de tête (Avec l'appui du Coratin). Réseau Français de Phonologie, Lille, 30 juin-2 juillet.

CUTRIM SCHMID, Euline et Shona WHYTE 2014. Computer-assisted video communication in the primary EFL classroom: A German-French exchange. 2. Bundeskongress Englisch & Mehrsprachigkeit, Goethe-Universität, Frankfurt am Main, Allemagne., 22 mars 2015.

WHYTE, Shona, Euline CUTRIM SCHMID et Gary BEAUCHAMP 2014. Second language interaction with interactive technologies: the IWB in state school foreign language classrooms. AILA, Brisbane, Australie, août 2014.

WHYTE, Shona et Euline CUTRIM SCHMID 2014. A developmental framework for teacher adoption of interactive technologies in the language classroom: a collaborative action research project in French schools. PL-CALL, Varsovie, Pologne, 5-6 juin 2014.

WHYTE, Shona, Euline CUTRIM SCHMID et Gary BEAUCHAMP 2014. Analysing target language interaction in IWB-mediated activities: from drills to tasks in state secondary EFL classes. EuroCALL, Groningen, Pays Bas, août 2014.

WHYTE, Shona 2014. Course design for pre-service secondary school teachers: collaboration and reflection in a short, multilingual CALL course. EuroCALL, Groningen, Pays Bas, août 2014.

WHYTE, Shona 2014. The IWB for EFL in France: A Technological Innovation Framework. Digital literacies in and beyond the L2 classroom, Université d'Arizona, 6-11 octobre 2014. Accéder au texte intégral

CHANQUOY, Lucile, Michaël FARTOUKH et Isabelle NÉGRO 2014. Effect of lexical variables on subject-verb agreement in young graders. Writing Research Across Borders III, Paris, France, Février.

FARTOUKH, Michaël, Isabelle NÉGRO et Lucile CHANQUOY 2014. Children’s acquisition of French lexical and grammatical spelling: Towards an integrative model of spelling? . 14th International Conference of the EARLI SIG Writing, Amsterdam, Pays-Bas, Août.

CHANQUOY, Lucile, Michaël FARTOUKH et Annie PIOLAT 2014. Interaction between emotion and writing: An exploratory study of expressive writing. Writing Research Across Borders III, Paris, France, Février.

FARTOUKH, Michaël, Lucile CHANQUOY et Annie PIOLAT 2014. Effect of an expressive writing intervention in French 5th graders. Writing Research Across Borders III, Paris, France, Février.

CHANQUOY, Lucile et Michaël FARTOUKH 2014. Effect of classroom activities on 3rd and 5th graders’ affective states. International Conference on Motivation , Helsinki, Finlande, Juin.

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71